Love is not abuse



Alla har vi hört om Chris Browns misshandel mot sin flickvän Rihanna. Misshandel i en kärleksrelation fick plötsligt ett ansikte och många hade åsikter om hur det gick till och vad som är rätt och fel. Ungdomar i USA säger att de inte känner sympati för Rihanna för att hon "måste ha utlöst våldet" eller gjort någonting som verkligen retat upp Chris. Det är helt absurt.

Enligt min åsikt så finns det aldrig en ursäkt till en man att slå en kvinna, även om kvinnan först slår. Självklart har alla rätt att använda självförsvar men bara till att stoppa våldet mot sig själv och aldrig längre.

Rihanna och Chris satt i bilen och körde då dom argumenterade om sms Chris hade fått på hans telefon av ett gammalt ex, Chris körde bilen till sidan höll fast Rihannas ansikte, slog henne och bet henne i halsen. Rihanna anmälde misshandeln och det är nog ingen som missat bilderna som polisen tagit av hennes sönderslagna ansikte.




 På grund av bland annat känslor av skam och skuld väljer kvinnan ofta att inte anmäla dock som tur är anmälde Rihanna Chris Brown. Kvinnor som utsätts för våld inser inte alltid själva att de är utsatta för misshandel och de ser inte mönstret i en upprepad misshandel. De tror att varje våldstillfälle är en engångsföreteelse. För dessa kvinnor handlar det om att överleva psykiskt. Det blir till slut många engångsföreteelser.


Vad som verkar vara stark kärlek kan ofta vara svartsjuka, känslan av äganderätt och besatthet. Att säga saker som "Om du lämnar mig så tar jag livet av mig", "Om du lämnar mig vet jag inte om jag kan kontrollera mina handlingar"  är inte sunda uttalanden i ett förhållande.






Här är intervjun med Rihanna som handlar om misshandeln, vad som hände och hur hon känner nu.

Jag älskade Chris Brown, nu mår jag bara illa.



Kommentarer
Postat av: Emma

jag såg den intervjun med rihanna, exakt samtidigt gör ju chris en intervju i en annan kanal med din mamma med sig där han bara skyller ifrån sig på sin barndom.. att det är därför han gjorde likadant. men rihanna berättarde ju också att hon växte upp med en pappa som misshandlade hennes mamma.



helt sjukt hur han kan göra så när han framförallt är en känd person och förebild.

gillade också honom innan.. nu kan han fan bara dra något gammalt över sig!

2009-11-12 @ 09:37:19
URL: http://emmarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0