Midsummerdream


Om jag hade kunde lagt in bilderna från erikas kamera hade ni förstått, där vi bor är som en nordamerikansk 1700-tals saga. Upp till herrgården leder en lång allé med höga kullar och dalar på sidorna, där är det hästar och när allen tar slut ligger det vita huset som är fyra våningar. Runt om huset ligger det ett flertal stugor, varav vi bor i en som påminner om kittlar, trasmattor och stärkta vita dukar. Här finns stall och resturang och hundar och kisar. Nere vid sjön ligger en bastu, ett utehus, en brygga och tre små ekor. Igårkväll rodde vi runt där medans solen gick ner och hästarna betade, och det känns helt taget ur Price and prejudice eller en annan skönlitterät bok som utspelar kring sekelskiften. Ikväll ska det badas nere på bryggan.. skönt att inte bry sig om utomvärlden för några dagar. Önskar jag hade frasig långklänning och spetsparasoll. Annars är allt så himla bra. Till midsommar gjorde jag Heidifläta med prästkragar i på mig och Erika =)
Undrar hur många insekter som bebodde sig i vårat hår. Blä, men det är väll det som är en del av charmen på landet antar jag. Insekter och dekadens.

 =)

Kommentarer
Postat av: tinny

åh så mysigt!



Ska vi åka till den spagrejen på fredag med ansiktsbehandling på schemat? :) och sen kanske bio SATC.. och sen köpenhamn på lördagen och sen lite partyparty på kvällen? Jag tycker att det låter som en toppenhelg! ;)

puss!

2008-06-23 @ 09:06:01
Postat av: Linnea

Visst var du på Ayia Napa för nån sommar sen? :)

2008-06-23 @ 22:23:04
URL: http://pinkroses.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0