Heart



Vart ska all kärlek ta vägen om den inte får plats i hjärtat? När den expanderar så mycket att kroppen börjar skälva av tryckvågorna? Var fanns den innan och hur kom den till? Hur kan kärlek bara försvinna? Någon man sagt att man älskar blir en efter tid en person vars existens man är likgiltig till? Det tycker jag är läskigt.

En rädsla över att inte längre vara viktig.
En rädsla över att bli bortvald.
Lämnad ensam kvar med all kärlek.

När kärleken blir för stor för min kropp så förlorar jag fotfästet. Då ber jag om en stadig grund, något att hålla fast mig i. Löften.

Lova att alltid älska mig.
Lova att aldrig älska någon annan på samma sätt som du älskar mig.
Lova att aldrig lämna mig.


Löften jag vet aldrig kan vara förevigt och skrivas i sten. De ger inga garantier, tar inte bort svartsjukan och allt det där andra hemska som kommer med för stor kärlek. Men det ger en trygghet för stunden.

Med alla känslor kommer dessa tankar som tynger mitt sinne. Men innerst inne vet jag att mitt värde inte kommer i relation till andra, utan mitt värde ska finnas för min egen skull.

Och sen en sak jag lärt mig, att hur många gånger du än blivit bränd så måste du våga riskera att bli sviken igen.

Du måste våga låta dig älska och bli älskad. Det är ett väldigt högt pris att betala.

Men det är så, så värt det.



Kommentarer
Postat av: djane

fina fina du. du skriver så fint och poetiskt!

2010-09-03 @ 22:51:51
Postat av: Anonym

så bra & fin text sötnos!



sv: ja platåerna är superbekväma & jag som inte är s lång (165) kommer upp en bit ;)

2010-09-04 @ 08:00:55
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Emma

Fina ord!



Nej, jag jobbar tyvärr inte på Topshop, men lär nog lämna in ett CV när nya butiken öppnar och jag flyttat upp till Sthlm :-) Just nu bor jag på Öland och har precis blivit ledig från ett sommarjobb på en restaurang här :-)

2010-09-04 @ 18:39:49
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: M a t i l d a W i t t i n g !

Nice header :D

2010-09-05 @ 16:31:17
URL: http://matildawitting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0