Lee Alexander



Illustation av Danny Roberts.

Varje gång jag läser Alexander McQueens namn så börjar mina tårar rinna, kanske är pågrund av att hans visning då han visade kollektionen i form av ett schackspel var den gången jag verkligen började intressera mig för mode. Han tog sitt liv den 11 februari, den datumen var han till 80 % färdig med sin sista kollektion som visades för en liten utvald skara den 9 Mars. Hans högra hand Sarah Burton färdigställde kollektionen som fokuserade på den mörka medeltiden och och avancerat hantverk.

Tänker på att han i en intervju en gång sa " Du ser på min kollektion vilket tillstånd jag är i, ju enklare den är, ju mer troligt är det att jag är lycklig och förälskad."

....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0