Kate Moss

image108

Kate Moss genombrotts bild som det blev mycket uppståndelse kring i början av nittotalet,
säga vad man vill om Kate Moss men hon vet verkligen hur hon håller sitt personliga varumärke i hetluften.
Jag vet att väldigt många älskar den här kvinnan som ser ut som en liten kattunge, men hon får mitt nackhår att resa sig. Och inte på det bra sättet, att använda sig av droger för att må bättre i livet är det något jag känner mest förakt mot. H&M gjorde fullständigt rätt i att riva kontraktet efter bilderna med hennes näsa vitpudrig av kokain, Topshop valde däremot att skriva ett två årigt kontrakt med henne. Ett säkert miljondollars kontrakt, ush, det är fruktansvärt. Vad ger detta för ställningstagande för vart företaget står moraliskt? Vilken är målgruppen? Jo ungdomar. Topshop är en fantastisk kedja på många sätt men det här är ett litet snedsteg i dess historia.  Bakom drogindustrin ligger fabriker och fabriker av barn som andas vars egna barn blir missbildade av allt gift de andats in, bakom fabrikerna ligger fält efter fält av människor som får lemmar avhuggna för att de inte jobbar hårt nog.
Allt låter långsökt men allt leder till något annat i den här världen, om alla tänkte ett steg längre.
Jag har förlorat för många vänner i knarket, fått hjärtat krossat en gång för mycket pågrund av deras större kärlek till drogerna.
Nej, Mossan, I vote no! Du är en liten droppe som gör detta till ett hav.

Vad tycker ni själv om Kate Moss, förutom hennes ytliga skönhet?

Kommentarer
Postat av: tove

fin blogg :D

2008-03-03 @ 19:37:46
URL: http://liljaaaa.blogg.se
Postat av: Nadja

jag bryr mig inte om hennes "inre" hon är bara en vacker modell för mig

2008-03-03 @ 22:19:37
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: tuss

word G! Håller med fullständigt, dock tror jag på förståelse och förlåtelse, men eftersom miss Moss inte verkar vilja sluta och fortsätter med det vita så tycker jag inte man ska ha fortsatt samarbete, om man som företag är mån om sitt varumärke och hur det påverkar deras köpare i vart fall. Din blogg är lovely, precis som du!

2008-03-04 @ 09:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0