I min värld

image157
Om jag vore en prinsessa, alltså inte sådan som åker runt om jorden och klipper band på museuminvigningar, utan en riktig prinsessa, då skulle jag ha en garderob som sväljer tusentalslager chiffongtyg och varje dag fanns där en ny bakelse som väntade på att bäras. Om jag vore en prinsessa så skulle jag kunna baka cupcakes i alla världens färger och ge till andra prinsar och prinsessor i fjärran.
Om jag vore prinsessa hade det alltid gått mina favoritprogram på tv,
och min enhörning skulle tagit mig till Paris eller Rom på ett nafs.
Min värld skulle lukta karamelliserad marshmallows och himlen alltid varit azurblå..
Havet skulle alltid vara varmt och världen skulle inte tillåta olycka.
Om jag vore prinsessa hade framförallt mina fötter aldrig gjort ont av högklackade skor..
det skulle vara super.
I min värld.

En prins charmy hade också varit bra,
antar jag.
Fast klänningarna kommer i första hand.



I'm looking for love. Real love. Ridiculous, inconvenient, consuming, can't-live-without-each-other love. And I don't think that love is here in this expensive suite in this lovely hotel in Paris.
Carrie - An american girl in Paris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0