The edge of love




Sienna Miller och Keira Knightly ser vi i en ny film som kommer med höstmörkret, den heter The edge of love och utspelar sig i det urvackra fyrtiotalet. Sienna och Knightly spelar poeten Dylan Thomas kärlekar och lär få en att spilla en tår eller två, minst av dom vackra kläderna. Jag drömmer om tider då män var välkammadebar hatt och fickur, en tid då  kvinnorna bar frasiga kjolar, böljande vågor i håret, röda läppar och livet var dekandens och skönhet.
Sjömän med uniformer, armar klädda av pinupp tatueringar eller ankare, långa kärleksbrev över atlantet och mormorssmink och coco chanel. Stärkelsestrykta kjolar och spetsdukar i köket. Trenchcoats och raspiga LPskivor. Den sträva rösten från en jazzsångerska på en soulklubb. Listan kan göras lång..
Den här filmen är den enda anledningen till att jag längtar till hösten.
En tid då vita leggings, massproducerade gina tricot kläder, svälthets och marykateolsenparishiltonlindsaylohan noja låg långt bortom horistonten.

Åh om bara för en timme och fyrtiofem minuter och kladdiga sf popcorn..


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Oh, söta fina! Jag förstår din längtan!

2008-06-30 @ 19:53:44
URL: http://magnifique.blogg.se/
Postat av: Jonen

Jag lovar att gå och se på den med dig cookie. :)

2008-07-02 @ 23:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0