Maybe it's just all in my head





Jag har extra jobbat sen högstadiet och det här är första gången jag får känna på att vända kronorna pågrund av att jag väljer utbildning före att knega så att säga. Hur banalt det än kan låta, och det är säkert livsuppfyllande att känna av pengars värde och etc.. Cut that crap.
Det är jobbigt. Mycket jobbigt.

Det finns en klänning som jag tittat på sen i höstat, som jag lagt i HM.com korg flera gånger men ångrat mig av storleksånger. Det är en klänning som jag terroriserat HM:s alla butiker runt om skåne med, men den har inte funnits att finna. Tills igår såklart. Igår av alla dagar när jag hade 36 kr på kontot.

AJ.

Jag berättade det här för min man i hopp om att se smärtan och medkänslan i hans ögon, men ingenting hände..
Inte ens ett uns av reflektion av den där enorma tomheten som förföljde mitt pickande lilla klänningshjärta.

It's just all in my head? Den där klänningen som fulländar en känsla och en situation. Den där klänningen som kan fullända en hel sommar. Den där sommaren kan man döpa till " sommaren jag bar den blommiga klänningen med låg rygg och en rosett"..

Men inte. Det här blir en rosettklänningslös sommar.

Och jag gråter modeblod.





Kommentarer
Postat av: nadja

I know the feeling.. män förstår ingenting =(

2010-05-18 @ 08:52:50
URL: http://nayjay.blogg.se/
Postat av: Sofia

Min man kan inte, heller, för sitt liv förstå den mycket reella saknaden efter det där perfekta plagget/ väskan/ skorna ;)

2010-05-18 @ 09:19:27
URL: http://appareo.blogg.se/
Postat av: M a t i l d a W i t t i n g !

Gillar din blogg starkt! Skit söt ju.



Ville bara säga det :)

Kram!

2010-05-18 @ 15:48:27
URL: http://matildawitting.blogg.se/
Postat av: emma

nä men uuh vad sorgligt det lät.

du får köra med birgitteflätor :) det är supergulligt! love u 2!!

2010-05-18 @ 19:14:39
URL: http://emmarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0