Svar på frågestund!




Jag vill fråga vad ditt absolut bästa skönhetstips är, vad kan du inte leva utan (att göra/produkt)
Svar: Jag är fäst vid så mycket skönhetsprodukter att jag knappt kan välja, men annars att att smörja in huden med babyolja direkt efter jag duschat och att återfukta kroppen från insidan med massor med vatten. Men även Cocoa Butter som är rent från de flesta ämnen, de använder jag i ansiktet, på läpparna och ibland på ytskiktet av håret för att ta bort bebishår.  När det gäller håret så är det toppen att borsta igenom det när inpackningen sitter i, då tränger näringen in i hårstråna, och det är mellan shamponeringen och balsamet som inpackningen ska få sitta i. När balsamet verkat så sluter sig hårstråna och det är lönlöst att sätta i inpackning som bara glider av hårstråna.
Sen när det gäller smink så gör en svamp underverk, alla foundations ser dyra och felfria ut om du sätter på dom med en make up svamp. Bronzern appliceras bäst som en trea på var sida av ansiktet. Över pannan, in på kinden ut igen och sen fram på hakan! Helst ingen på nosen eller mitt fram, då ser du lätt smutsig ut.

Värma ögonfransböjaren under varmt vatten eller med fönen får böjningen att hålla mycket längre!

Och framförallt, gå in i ett rum och var säker på att du är a total knockout och en att världen är en väldig fin plats att få vara i , glädje är skönhet!

Vad lyssnar du på för musik?
Svar: Jag lyssnar på soul, rnb och lite rap. Jag gillar 60-tals soul och kärleksrnb, Aretha Franklin, Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson, Avant, Omarion, Massari. Jag vill ha kärlek och sensual swwouuung.

Vad pluggar du till?
Svar: Jag läser till företagsäljare på IHM Business School som är en affärskola där man lär sig strategisk och taktisk marknadsföring inom näringslivet, men även sälj och ekonomibiten spelar en stor roll. Det är roligt men tufft, en sida av mig drömmer fortfarande om att få gå i Beauty School eller en reklaminriktad utbildning. Men det finns många vägar att gå för att nå en destination.

Hur ser ditt riktiga hår ut?
Mitt riktiga hår är väldigt mörkbrunt och otroligt lockigt. Jag älskar mina lockar men väldigt få gånger plattar jag håret som på bilden ovan med otroligt varierande reaktioner. Vissa älskar det, vissa hatar det. Just nu har jag även slingat håret ljusare i olika etapper vilket gjort det väldigt mycket ljusare än min vanliga hårfärg.

Hur länge har du och Bobo varit tillsammans?

Jag och Bobo som egentligen heter Magnus har varit tillsammans i två år i oktober. Han kom plötsligt in i mitt liv och vände upp och ner på min syn på kärlek och förhållanden och efter två veckor efter vår första träff blev vi tillsammans.  :)

Om du vaknar och regnet faller och dimman ligger tät och humöret ligger lågt; vad gör du då för att pigga upp dig?

Då tänder jag min finfina kaninlampa, gör en mysig frukost till mig själv, med kaffe, frukter, mackor och allt som hör till och sen sätter jag mig och tittar på någon mysig film, kanske Breakfast at Tiffany's, Meangirls, Sex and the city eller någon annan film där allt är enkelt, färglatt och vackert. Och så målar jag naglarna och tar hand om mig själv eller dansar och sjunger till Destiny's Child eller liknande. Fungerar toppen! Jag blir väldigt lycklig över små saker i livet. Som att det sitter en kanin ute på innergården och är söt, att frukosten var utomordentligt smarrig, eller att naglarna blev superfina, etc. Om man fokuserar på små saker som är bra så försvinner proportionerna till att det dåliga man tror existerar. Man skapar sin egen lycka och man ser det man vill se.
Om det är en rosa bubbla som vissa tycker så so'll be it, det är mycket trevligare att leva i en rosa bubbla än i en sur och grå egenföreställd verklighet.
:)


Slut!

 


Kommentarer
Postat av: A

tack för svaren Hanny, du är bäst!



PS.Du är jättifin i platt håt oxå.DS

2010-08-08 @ 23:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0