Nya stövlar och ett rasande hjärta.





Jag har redan investerat i ett par höstboots från Nilsons. Jag var och testade svarta på Åhlens City men tyckte 1650:- blev rätt mycket pengar, så efter letande både på internet och i butik efter likadana fast med bättre pris så fann jag dessa. Mer än tusen kronor billigare pågrund av att det var ett par kvar på lagret, och pågrund av att Nova:s Nilsons har världens finaste personal.  Det lönar sig att vänta och leta, vrida och vända.. Det har jag lärt mig. Nu har jag även ett tillgodokvitto på Bianco för över tusen kronor, så nu är det ett par platta svarta stövlar som står på listan. Sen är jag covered.

Förresten;
För några dagar sen var det en kvinna som slog mig med knytnäven i kön på Ica, rent oprovocerat. Det gjorde mest ont att hon tog sig friheten att skada mig, men visst blev det ett blåmärke. Och ingen hjälpte mig.

Hursom så fick jag syn på henne idag och hela min kropp reagerade som en rottweiler. Jag hade kunnat slita henne i bitar för sättet hon behandlade mig. Om jag inte vore uppfostrad bättre än så. Om jag inte hade ett bättre hjärta.

Her luck. Istället stannade jag cykeln och gav henne en blick som menade att jag önskar att karman ger henne en rejäl överraskning. Jag hoppas du återföds som en silverfisk i en möglande plastmatta i ditt nästa liv. Hemska människa.  Det finns mycket tankar som kan slå en, det som skiljer en bättre person från en sämre är om vi tar det i handling. Det gäller både ondska och snällhet.

Jag är bättre än att lägga händer på någon, någonsin. Men om någon uttnyttjar min snällhet för svaghet så får dom genast en ändrad uppfattning. Jag avskyr att jag måste vara rädd, att det ens finns på kartan att någon skulle göra mig illa. Jag önskar jag vore mer hårdhudad, opåverkad, men jag antar att det är min sårbarhet som gör mig mänsklig, och min rädsla är ett tecken på att jag har känslor och lever.

Men aldrig ska man bli rädd för att leva, eller låta dom där människorna få överhanden. Jag tror bara vissa människor hatar lyckliga människor. De är som personerna som skriver hemska kommentarer i bloggen, slår dig i kön på ica eller andra våldshandlingar.

Antar att de sticker i deras ögon att se ens leende och skratt. Jag önskar dom kunde förstå om dom slutade lägga energi på att hata andra, skulle den där avundsjukan försvinna och övergå till något så förvånande som ett leende.




Kommentarer
Postat av: tinny

dina ord är min sanning boo, och jissus vad snygga de var! jag vill också ha! ringer dig imorgon.

2010-08-16 @ 23:24:09
Postat av: Naciye

Skit snygga ! o du e så goooo:) du förtjänade verkligen inte de blåmärket!

2010-08-17 @ 03:32:48
Postat av: Naciye

Skit snygga ! o du e så goooo:) du förtjänade verkligen inte de blåmärket!

2010-08-17 @ 03:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0