Barbie!



Barbie fyller femtio i år, detta firas på många vis, Loubutin byter ut sin signaturröda sula till Barbies rosa som har en exakt färgkod som företaget äger. Mac har förvisso redan släppt sin Barbie kollektion som var superduperfin med pastellfärger och tunga fransar. Har alltid älskat henne även om jag klippte itu vissa för att se vad som fanns inuti kropparna, jag klippte dock aldrig av håret på mina, det var det bästa att kamma håret och göra små fiffiga frisyrer.
Min farmor var väldigt engagerad och gjorde en gång ett kalas enbart för våra dockor där allt var i miniatyr, tårtor, tallrikar och bestick. Hade en Ariel Barbie som var min absoluta favvo annars gillade jag de mörkhåriga bäst.
Min syster hade ett stort Barbie kök och en barbiebil som jag var så svartsjuk på, aja, jag får väll leva ut mina ouppfyllda barbie cravings genom att frossa i rosa nu. Det är säkert något freudianskt, för jag får inte nog av blanka, rosa och fluffiga saker. .Anyhow, congrats beloved doll! Kan ni inte berätta om era barbieminnen?
Please!

Kommentarer
Postat av: tinny

Den bilen kommer jag ihåg! haha



En gång fick jag en barbiearm i julklapp av Alina. Jag hade nog bara 2 st barbies, men de var väl använda. Gotta love them!

2009-01-14 @ 17:00:23
URL: http://cerone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0