Honey, I'm home!

Tinny Ohlsson & Hanna Sjöström
 
Lönt att man tog med sig nio klänningar då man alltid behövde ha jackan på sig. Well, well.

Nu är jag tillbaka från vår lilla mini weekend i Stockholm och det har gått så fort att det är helt absurt. 09.35 lyfte planet från Malmö, efter stressig sminkshopping på Taxfreen. Jag stod skakigt och velade mellan Covet by Sjp eller Flowerbomb V&R då tiden var knapp till jag skulle boarda ( det blev Covet ). Väl framme möter jag Tinny på Arlanda och vi tar expressen in till stan och taxi till lägenheten vi hyrt för helgen, den låg precis vid Drottninggatan så det var underbart med gångavstånd till shoppinggatan. Fel trapphus gick vi in i och våra 17 kilos (!) väskor bars upp och ner fem våningar i olika hus.När vi väll installerat oss och Tinny var klar på sitt möte var klockan tre och vi begav oss på stan där vi lite stressad avverkade butikerna neråt. Det var så mycket man ville kolla på och man hann verkligen ingenting på våra två dagar.. det började störtregna och vi var hungriga och trötta så vi käkade på Max ( vi som skulle ta lugna fikor i höstsolen ). Urban Outfitters är favvisen och här köpte jag en rosa klänning med en axel som jag tittat på flera gånger, spetstopp och tubtopp i varmrosa. Rosa, rosa, rosa. Det är inte medvetet måste jag påpeka. Hem ick vi när butikerna stängde och vi var så trötta sen vi gått upp halv fem på morgonen och fort genom halva landet, men vi hade bestämt oss för en runda på Stureplan så det fick det bli. När klockan slagit två gick vi hem och la oss för att vara pigga dagen efter men vaknade nästan lika trötta, dock inte shoppingtrötta. Vi träffade våran fina vän Marina som pliktroget följde med oss på våra rusher och vi hann se en modevisning på NK. Efter shoppingen gick vi till The Muffin Bakery och åt tre gigantiska muffins med filtar runt oss, Sthlm var iskallt! Hela besöket stod jag och velade på ett par fantastiska skor på Zara, och då menar jag freaking fantastiska ljusrosbeiga med en stor kotte på vardera fot. Men då jag aldrig köper några praktiska plagg utan året runt prioterar klänningar och ballerinor så blev beslut inte lika lätt då det nästan kostade 1000 kr. Men när jag väll bestämt mig, tio min innan stängning så fanns inte mitt Visa kort i min plånbok, panik. Rotar fram kvitta från Urban Outfitters då vi visste med oss att dom har en maskin som är dömt att glömma Visa kortet i och där ligger det, 3 kilometer från stället vi då befinner oss och de stänger om 8 min. Så vi springer, springer och springer i duggregnet och hinner precis en min innan de stänger. Puh.

På kvällen möter vi upp tinnys bror och dricker vin för att senare åka till söder , möta upp Marina och hennes vän och gå på den thailändska resturangen som alla pratar om.

Det var så mysigt med färglada lampor överallt i taket, syrsor och fuktig luft. Broar med vattendrag under med enorma, levande, guldfiskar. Det var så, så mysigt. Väntelistan var lång men klockan tolv fick vår mat, supergott! Vi gick ut en liten runda på söder men vid tre svek våra fötter oss och vi tog taxi hem till lägenheten. Så igår vaknade vi och åt brunch med pannkakor och tog en sista spurt på Zara där jag went a little crazy. Snart var det dags att bege sig till flyget =( och vi hade inte hunnit se varken gamla stan, söder på dagen eller något utanför city. Jag får komma snart igen Sthlm! Det var en fantastisk helg men jag dog nästan lite av kärlek då jag kom hem till min lägenhet, I love it here, det är min oas och sthlm eller Köpenhamn är aldrig långt ifrån. Så this is wrap, jag har saknat er.

Puss.




Kommentarer
Postat av: Emma

Vi kan väl åka till Stockholm tillsammans Hanna

Jag vill också shoppa shoppa shoppa hela dagarna!

<3

2008-09-01 @ 16:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0