Mums!




Är inte brunch något av det bästa som finns? Att efter en härlig partykväll bara sätta sig och käka pannkakor med lönnsirap och dricka kaffe och bara vara några timmar. Bilden ovan är från en brunch i somras då Tinny & jag var i Sthlm.
Något som sägs vara den bästa brunchen i skåne är Hiltons i Malmö, det kostar 195 kr men såhär skriver sydsvenskan:

Så här vill man börja varje dag! Mitt i rummet står ett stort bord med ett enormt utbud av allt från ostron, skaldjursröra och lax, bröd, wienerbröd och croissanter, marinerade grönsaker, köttpålägg, olika ostar och yoghurt till desserter i form av tryfflar, minibakelser, cheesecake och frukt att doppa i en chokladfontän.

På det lilla bordet finns varm mat som kryddig korv, bacon, äggröra som faktiskt är krämig och belgiska våfflor. Kaffe, te och apelsinjuice serveras vid borden, tallrikarna plockas bort efter hand, hela miljön känns lyx.

Servicen är utmärkt, maten likaså, i grunden egentligen ganska enkel, men råvarorna är topp. Den som kommer ensam eller i tråkigt sällskap kan läsa diverse dagstidningar istället för att konversera.

Det lät väl värt 200 kr? Har velat gå länge men i somras var det stängt.. det är varje Söndag och man bokar bord innan.
Någon är sugen=)?

Kommentarer
Postat av: Nadja

yumyum !

2008-11-27 @ 20:04:27
URL: http://nayjay.blogg.se/
Postat av: Konsultpappan

Jag har tröskat mig igenom den brunchen ett antal gånger och tycker den är lysande. Sen ÄR jag ju lättköpt när det finns ostron på buffén. Det enda jag gör när jag har layovers på flygplatser är att zooma in på the seafood bar och ta ostron med citron och tabasco.



Men Hilton håller flaggan högt. Boka bord och gå dit. 300:- hade fortfarande varit helt ok.



OCH - beställ in skumpa till ostronen! Om man skall göra något är det lika bra att lägga in hela sin själ i det. :-)



2008-11-27 @ 23:26:46
URL: http://kdudesblogg.blogspot.com/
Postat av: Hanny

Konsultpappan:

Det låter helt underbart, så får det bli!

Tack för tipsen, men ostron på morgonkvisten? Hm..

=) jag som trånade efter pannkakorna, men man kanske ska käka det som ger mest valuta för pengarna. Haha =)

Hursom, du är så kul!

2008-11-28 @ 08:39:21
URL: http://hannysjostrom.blogg.se/
Postat av: Tinny

ja nästa gång vi går ut? dagen efter :) ska du jobba i helgen?



din tuss.

2008-11-28 @ 09:01:25
URL: http://tinnyandhanny.blogg.se/
Postat av: Elise

shit vad dyrt... men man blir ju lätt sugen på att smaka det nu efter denna denna lilla redovisning av den :D

2008-11-29 @ 11:59:29
URL: http://lisessa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hanna du vet att jag ÄLSKAR frukost! Självklart måste vi göra det nån dag!

/lovvi

2008-11-30 @ 18:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0