I wish





Tänk så kunde jag bara genom ett mirakelförvandlas till en teddybjörn under vinterhalvåret.
Jag hade sluppit ångesten med fula vinterskor för jag hade haft tjocka trampdynor,
jag hade inte fryst om öronen för dom hade varit skyddade av all min fluffiga päls.
Jag hade inte känt mig ensam i mörket för alla hade kramat mig och försökt få mig att brumma.
Istället sitter jag här, pälslös som en och annan nakenkatt utan brummande innermäte
och ångest så stor att man kan se den från månen.
Ångest för att jag inte kan hitta ett par vinterskor som matchar mina visioner av vad skönhet är.
Å andra sidan vore jag stoppad med skumgummi och inte kunna bada skumbad utan att vara blöt flera timmar..
Nä, det är rätt så okej att vara en pälslös mänskling ändån..
Minus vinterskorna. Det är en förbannelse utan dess like.


Kommentarer
Postat av: Bella

är det topshop mössan? så söt =)



förstår dilemmat med skorna.. har redan köpt fyra vinterskor men är inte nöjd och fortsätter leta..

2008-11-26 @ 20:28:26
URL: http://guldbloss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0