In my dreams

En dag ska jag bo i en stor vit lägenhet från sekelskiftet, trappuppgången är spiralformad med marmor golv och när man kliver in i min lägenhet genom de två vita dubbeldörrarna så knarrar det i golvet och luktar ros och storstad på samma gång. I vardagrummet är fönsterna så stora att utsikten nästan tar tag en i håret och sveper med en ut över eiffeltornet, parker och hav.  I köket lagas cupcakes i alla färger och min man vill alltid, alltid ta hand om disken och pussa mig på halsen. I garderoben hänger frasiga sidenklänningar i alla tänkbara färger och badrummet har alltid tända ljus och ett varmt bad upptappat. På tv:n går det alltid dekadenta 50-tals filmer eller dagens chiclit och det finns tillochmed duvor som pratar med mig på fönsterkarmen och ger mig brev och blomkvistar från fjärran vänner..
Såhär. Ungefär.

image91

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0