Kph




                                        

Åh Köpenhamn är fint som smör! Tiden flög iväg igår så det blev mest fönstershopping, men vi fikade på ett otroligt mysigt ställe med öppen spis och mackorna var lovely. Varmt rågbröd, getost honung och valnötter. Mums.
Det är alltid bäst att gå några gator parallelt med ströget för där finns både de bästa secondhand butikerna, om man gillar det, och det mysigaste cafeerna. Vid nytorget var varenda litet träd upplyst och i en ring åkte folk skridskor och det var så fint, vid hamnen gick vi på en mighta fine resturang och åt argentinskt kött med potatisgratäng. Det var väldigt romantinskt med tända ljus och soulmusik, kristallkronor och all that. Jag tror att många misstog mig och min sis för ett kärlekspar då vi alltid håller handen. Men men, det är bara gulligt!
Sen gick vi till den kongelige baletten och såg nötknäpparen, jag hamnade bakom en stolpe. Doh, men det gick bra ändån. Vid elva var jag hemma och kände att fredagen varit en otroligt bra helg. Hejdå Köpenhamn for now, vi ses om sju dagar!
Puss (L)

               

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!

Läser din blogg lite då och då, urmysig! Man blir alltid på goshumör när man besökt din sida=)

Undrar bara två saker ang. Köpenhamn eftersom jag ändå ska dit nästa helg. Var ligger Royal Danish Café och vilken butik står du utanför (mellersta bilden ovan)? Om du svarar på dessa frågor föredrar jag gärna beskrivning utifrån omgivande miljö, dvs vilka (kända) affärer som finns i närheten. Gatnamn är inte min starkaste sida när det kommer till Kph=) Ha en fin dag!

2008-12-10 @ 08:44:50
Postat av: Hanny

Åh vad kul att höra =)! Mer mys åt folket,

Royal Danish Cafe ligger bredvid den stora Royal Danish Porslin butiken. Om du kommer från centralstationen och går neråt så kommer det det två torg, ett stort som slussar in dig till ströget, ett mindre med lite marknader. Nästa är lite triangelformat och större och här brukar det vara uppvisngar med gatuartister och såvidare. Här ligger Royal Danish och cafeet är en glugg i väggen bredvid porslinsbutiken. Annars är det bara fråga någon dansk, dom är oftat supersnälla. Den andra butiken är skyltfönstret utanför Magasin som ligger nästan längst ner på ströget, innan Chanel, här finns alla märken du kan tänka dig men också delikatesser och chokladsaker i alla dess former.

Runt hörnet ligger agent provecateur och Urab Outfitters, men mest rekommenderar jag att ta gatan som går parallellt med ströget. Mindr ekommerersiellt men otroligt många fina småbutiker!

Hoppas du får det underbart!

Massa love

Hanny

2008-12-10 @ 11:40:20
URL: http://hannysjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0